18. detsember 2014

Patune šokolaadikook

Eelmisel nädalal jäi mulle täiesti juhuslikult silma üks isuäratav ja väga šokolaadine mudakoogi retsept. Tavaliselt vaatan pilti ja mõtlen nämm, aga siis avastan koostisosade nimekirjast midagi ebameeldivat (nt mõne keerulise nimega likööri) ning jätan asja sinnapaika.
Seekord läks aga teisiti ning kuigi enne jõule pole kasulik üleliigseid kaloreid tarbida, sai uudishimu minust võitu ja kook läks ahju.

Üllatus-üllatus, šokolaadikook šokolaadiglasuuriga on MAGUS. Kui seda retsepti kunagi uuesti kasutan, lisan põhjale kindlasti poole vähem suhkrut, seda lihtsalt pole nii palju vaja. Kakaopulbri jätsin samuti ära, sest ei raatsinud pooleteise teelusika nimel tervet pakki osta.

Mida kauem kook seisis, seda paremaks maitse läks. Muidugi selle koogi puhul ei tasugi korraga liiga suurt tükki võtta, süda võib lõpuks pahaks minna. Hoiatasin selles osas Raunot ka, aga võite arvata, kas ta kuulas mind või ei. Ja siis oigas pärast diivani peal.


Vaja läheb:

Põhi

175g 70% šokolaadi
200g võid
1,75 dl vett
2,5 tl lahustuvat kohvipulbrit
2 muna
1,75 dl suhkrut
2, 25 dl nisujahu
2,5 tl küpsetuspulbrit

Glasuur

125g piimašokolaadi (kasutasin 40%-list)
0,75 dl vahukoort (35%)
1,5 tl kakaopulbrit
1 spl võid
2,5 dl tuhksuhkrut

Tükelda šokolaad. Mõõda potti või, vesi ja kohvipulber. Lisa šokolaad. Kuumuta segu, aga ettevaatlikult, sest šokolaad võib muidu ära kõrbeda. Sega pidevalt, kuni šokolaad ja või on sulanud. Tõsta pott tulelt ära ja lase sel jahtuda. Samal ajal soojenda ahi 200 kraadini.
Lisa jahtunud segule munad ja suhkur. Sega jahu ja küpsetuspulber omavahel ning sõelu needki sisse. Sega, kuid ainult hädavajalikul määral, et ained omavahel seguneksid.
Määri vormi (algses retseptis soovitati 19 cm vormi, mina kasutasin 24 cm) ääred võiga ning kata põhi küpsetuspaberiga. Kalla tainas vormi.
Aseta kook umbes 18 minutiks 200-kraadise ahju alumisele restile. Ideaalis peaks kook keskelt niiskeks jääma.
Luba sel vähemalt 8 tundi jahedas seista (see, kui kook keskelt natuke sisse vajub, on hea asi, tekkinud auku saab pärast rohkem glasuuri panna).
Kui kook on vajaliku aja ära seisnud, valmista glasuur.
Tükelda šokolaad. Kuumuta potis koor, lisa kakaopulber ja šokolaaditükid. Tõsta pott tulelt ära ja sega, kuni šokolaad on täielikult sulanud ja koorega ühtlaselt segunenud. Lisa või ja tuhksuhkur ja sega ühtlaseks, lase korraks jahtuda.
Kalla glasuur koogile, alustades keskelt. Tõsta kook enne serveerimist mõneks tunniks või terveks ööks külmkappi.

Retsept: Helsingin Sanomat

Seda retsepti ei soovita ma kellelegi, kes loodab enne pühi paastuda või tahab kaalust alla võtta, sest iga amps sisaldab keskmiselt miljon kalorit. Ent see on peaaegu kohustuslik neile, kes šokolaadi a r m a s t a v a d. See kook päriselt sulab suus.

Jõuludeks leidsin veel ühe ahvatleva retsepti: šokolaadipallid sinihallitusjuustuga. Oi, kui isuäratav see tundub (kas ma olen ainus?).

PS. Mul oli täna äärmiselt põnev öö. 
Ühel hetkel ärkasin ja võin vanduda, et vajutasin ka äratuskella kinni, panin riidesse, tuigerdasin elutuppa, panin tv käima ning jäin tühja pilguga sinist ekraani vahtima. 
Läks umbes pool minutit, enne kui tajusin, et kell on 2.35 ja Yle hommikuprogramm pole veel pihtagi hakanud. Vaatasin telefoni ja selgus, et ma polnudki äratust maha võtnud, sest selleni oli neli tundi aega. Järelikult oli see esimene äratus unenägu. 
Mis seal ikka, kobisin siis magama tagasi.

2 kommentaari:

  1. Haha, hommikune seiklus oli küll väga hea! Ja appi see kook.. Ma panen selle postituse kohe kiiresti kinni ja üritan ära unustada, et ma seda üldse kunagi nägin! Mitte, et ma nüüd dieedil oleks või midagi aga ma kardan, et ma hakkaks seda kooki muidu liigagi tihti tegema ja sööma :D

    *Merrific*

    VastaKustuta
    Vastused
    1. See kook viib jah kurjale teele, sest minul konkreetselt oli plaanis enne jõule natuke rohkem toitumist jälgida. Siis aga nägin võimalust šokolaadi šokolaadiga kaunistada ja sinna see plaan jäigi. Muidu olen küll magusa osas tubli, aga tume šokolaad on mu nõrkus :)

      Kustuta