2. mai 2018

Eurovisioonile 2018: Eesti vs Soome

Paistab, et sel aastal on Eurovisioonil vähemalt kaks võitjat, sest nii Eestis kui ka Soomes räägitakse täiesti tõsiselt esikohast ja oodatakse väga-väga head tulemust.

Ma tahtsin tegelikult umbes sajand tagasi Eesti Laulust kirjutada, aga see rong on ammu läinud. Kuulasin kõiki lugusid esimest korda poolfinaale vaadates ja olin Elina poolt, sest see oli ainus lugu, mis mind üllatas. Meelde jäi ka see laul, kus vann lavale toodi. Stig oli minu jaoks natuke liiga edsheeranlik. Ed Sheeranil pole midagi häda, aga Stig Rästa võiks olla Stig Rästa.
Elina loo puhul tekkis mul vähemalt korraks selline vau-moment. Mulle avaldas see kleidi ja vokaali sümbioos muljet. Samas ilma videota ma Elina laulu käima ei paneks. Tean, et võimsaid kleite ja ka ooperit on Eurovisioonil varemgi nähtud, usun, et Elina jääb meelde. Kas ta kogu asja just ära võidab, aga tahaks loota, et poolfinaalist saab Eesti küll edasi.

Soomes ajas euroloo valimine sel aastal hoopis naerma – valida tuli sama laulja, aga kolme eri laulu vahel. Ühesõnaga tavalise konkursi asemel esitas Saara Aalto kolm lugu enda uuelt albumilt, millele ta rahvusringhäälingu YLE rahade eest ka videod tegi ning rahvas sai hääletada, milline lugu neile kõige rohkem meeldib.
Saara Aalto on see noor lauljanna, kes saavutas Suurbritannia "The X Factoris" lausa teise koha. Ja kuna Saara stiil ongi selgelt eurovisioonilik ja väheke üle vindi, siis otsustatigi Soome esindamine tema hooleks jätta. Need kolm lugu esitati samamoodi telesaate vormis ja suure tulevärgi saatel, mis oli minu jaoks natuke koomiline. Võiduloo kohaliku eelvooru esitus muutis netikommentaatorid tõredaks ning nõuti muutusi, sest kõige tugevamal lool oli kõige nõrgem (loe: väga segane) lavashow. Eks järgmisel nädalal selgub, kuidas lõplik esitus välja näeb.

Tegelikult on Soome eurolugu sel aastal igati korralik. Selline tüüpiline kas-ma-olen-seda-juba-kunagi-kuulnud-hitt, mis on viimseni lihvitud ja mida mängitakse raadios söögi alla ja peale. Mul on juba sõnadki peas.
Saara tegi veel sellise triki, et lindistas oma loo 34 eri keeles üles ja sai sellega kõvasti meediatähelepanu. Eks näis, kas see ka Eurovisioonil punkte toob. 


Eurovisioonil eelistan märksa omapärasemat Elinat, raadiost kuulan parema meelega Saarat, aga edu soovin mõlemale, sest näha on, et mõlemad tõesti tahavad võita ja on hea tulemuse nimel kõvasti panustanud.
Lugesin, et Elinale ennustatakse paremat kohta, aga ennustajad on varemgi eksinud.

No Comments Yet, Leave Yours!