16. september 2012

Mika Keränen "Minu Supilinn"

Kindlasti üks lemmikuid "Minu" sarjast, neelasin kogu teose umbes kolme tunniga alla.

Lõpetasin hiljuti "Minu Soomega, mis räägib Soome minekust, enese Eesti ja Soome vahel jagamisest. "Minu Supilinna" sisuks on aga hoopis Eestimaale asumine, heaoluühiskonna tiiva alt lahkumine. Kaks väga erinevat teekonda, ehkki punktid A ja B on samad.

Raamat on kirjutatud hea sulega autori poolt, kes on Tartusse justkui loodud, seega väga viltu ei saagi midagi olla. Armastuses Tartu ja Tartu Vaimu vastu pole minu jaoks midagi mõistmatut, kirjutab ju siingi üks isehakanud tartlane. Ja tartlased pettuma ei pea, lugeda saab Zavoodist, Genklubist, linnavalitsuse tegevusest/tegevusetusest ning paljust muust.

Mika Keräneni tuleb igati kiita, sest sageli teab ja huvitub ta meie kultuurist rohkemgi kui mõned kohalikud. Talle pole võõrad ei meie muusikud, kunstnikud, kirjanikud ega keeleuuendajad.

Isiklikku on Keräneni raamatus mõne teise "Minu" sarja teosega võrreldes oluliselt rohkem, mis minu meelest muudab lugu ainult paremaks. Samas pole ka Supilinn varju jäänud, mida näitab seegi, et lisaks Tartu kõige boheemlikuma linnaosa elu-olu kirjeldamisele püüab autor ka Supilinna nime ajalugu välja selgitada (lõplike tulemusteni kahjuks jõudmata).

Mind üllatas, et Keränen ei elagi tegelikult Supilinnas, kuid vahel osataksegi teatud asju kaugemalt paremini hinnata, igatseda. Küll aga elavad Supilinnas tema lasteraamatute tegelased ning tõenäoliselt on ta sellele kandile mõnest supilinlasestki rohkem aega pühendanud.

"Minu Supilinn" ei piirdu sisuliselt vaid ühe linnaosaga, see räägib Eesti elust ka laiemalt. Ja olgem ausad, siinsel elul on nii häid, halbu kui ka väga halbu külgi, millest Keränen ei häbene kirjutada.
Eestil ja eriti Supilinnal olevat juures "tõelise elu mekk", st meil üldjuhul puudub heaoluühiskonnale omane turvalisus, ent samas ka mugavus, mis võib inimesed pikapeale laisaks muuta.

Loomulikult ei puudu kirjanikuhingega Keräneni raamatust naised. Ilusad Eesti naised, kellele suure südamega soomlasel on raske vastu panna.
Soovitan soojalt.

No Comments Yet, Leave Yours!