9. jaanuar 2013

Vana lõpust ja uue algusest

Ma ei oska talvist Soomet lumeta ettegi kujutada. Ilma lumeta oleks vaid viis kihti pimedust.

Olin kaks nädalat seal ja mitmel korral tekkis tunne, et päev jäi üldse vahele. Ööd olid aga üllatavalt valged, seega oli hommikust õhtuni ühtlaselt hämar. Ideaalne lebotamise ja laisklemise õhkkond, mida me täiel rinnal ära kasutasime. Paaril-kolmel päeval tuli päike välja, ehkki mitte kauaks.

Tegime kunagi ammu Raunoga lepingu, et tal tuleb enne minuga abiellumist kõik kümme hooaega "Sõpru" ära vaadata. Loomulikult oli see üks naljaga pooleks jutt, kuid kuuldes, et ta pole ikka veel ühtki osa näinud, sundisin teda pühade ajal otsa lahti tegema. Rauno väitis esialgu, et "Sõbrad" on igavad (?!?). Noh, eks sellest saab üks neist lugudest, mida aastate pärast naerdes meenutame.
Veidi hiljem oli Rauno ise see, kes järgmist osa nõudis. Ja nii meie õhtud möödusid.

Veendusin taaskord selles, et mul on suurepärane lennukarma. Viimasel ajal ääretult ebausaldusväärne Estonian Air, mis minu sõidule eelnenud nädala jooksul peaaegu kõik Jyväskylä liini lennud tühistas, viis mu oodatust kiiremini kohale. Olemise tegi kõhedaks uudis, et -12kraadise temperatuuriga Tallinnast saabume 50 minuti pärast 25-kraadisesse pakasesse Jyväskyläs.

Jõudsin juba rõõmustada, kuid streigiähvarduse tõttu pidin kogu Soomes viibimise ootama uudiseid EA käekäigust ja mõtlema, kuidas ja millal ma koju saan. Nimelt olin endale broneerinud pileti 7. jaanuari hommikuks, väljumisega vaid pool tundi pärast eeldatava streigi algust.
Ühtlasi oli tegu EA viimase Jyväskylä lennuga, mis lõpuks siiski toimus ning mille tõttu täiesti juhuslikult isegi Soome uudistes vilksatasin. Tallinnas oli soomlastest meediatiim ootamas ning enne lendu käis üks Keskisuomalaiseni ajakirjanik lennukis pilte tegemas. EA allakäik huvi nii siin- kui sealpool Soome lahte. 

Mann hankis mulle vahepeal raamatukogust T. Õnnepalu "Mandala" ning nüüd varastan õhtuti uneaega, et seda lugeda. Üle poole on juba läbi, sest see on lihtsalt nii hea. Õnnepalu stiil ja elutargad mõtisklused pluss kamaluga sissevaateid kasside maailma - suurepärane teos. Kindlasti kirjutan sellest kunagi ka pikemalt.

Veel pilte minu lumistest ja jõulustest päevadest Soomes:

No Comments Yet, Leave Yours!