13. september 2013

Soome kirpparid

Soome kirbuturgudest ja kaltsukatest võiks pikemalt rääkida. Võrreldes Eestiga on siinne kirbukavõrk oluliselt arenenum ning meie ostsime väga suure osa oma korteri vidinatest just taaskasutuspoodidest.

Mikkelis on päris mitu kirbukat, mõned keskenduvad mööblile, teised riietele ja väiksemamõõdulisele kraamile, nt nõudele, raamatutele, plaatidele, mängudele jne. Hinnad on tavalistest poodidest kordades madalamad, kuid kaup ise on minu meelest originaalsem ja vahetub üllatavalt kiiresti. Tavakaupluses käimine suudab juba paarikümne minutiga minu stressitaseme ohtlikult kõrgele tõsta, kuid kirbukate riiulitel sobramist ma naudin - kunagi ei või teada, mis vastu tuleb.

Lugesin hiljuti kohalikust lehest, et ostlejatest kirbukatel puudu ei tule, ehkki lõviosa neist moodustavad välismaalased ning loomulikult ka õpilased. Olen kirppareid külastades aga ka täiesti keskmiseid soome abielupaare ringi jalutamas näinud.

Soovitan kõigil, kes kas pikemaks või lühemaks ajaks põhjanaabrite juurde satuvad, kohalikust kaltsukast läbi hüpata, sest mina pole sealt kunagi päris tühjade kätega koju läinud.
Üldjuhul pakutakse head köögikraami valikut ning need, kel kodus väiksed lapsed, leiavad taaskasutuspoodidest rohkelt soodsa hinnaga lasteriideid.

Hyvää viikonloppua!

No Comments Yet, Leave Yours!