24. september 2013

Oksala saar

Mul on lõpuks võimalik teile näidata, kuidas Oksala saar linnulennult paistab. Nägin seda ka ise täna esmakordselt ning minu vaimustus ainult kasvas. Oksala on tükike muust maailmast eraldatud paradiisi, kus võib päriselt ette kujutada, et kuhugi pole kiiret

Tegelikult paikneb see maasikasaar nö mökkidega (suvila, millele kuulub meie põhjanaabrite kultuuris äärmiselt tähtis koht) vägagi tihedalt asustatud piirkonnas, kuid sealse järve kaldalt pole neist peaaegu ühtegi näha - paistavad vaid metsad ja teised rohelusse mattunud kaldad.
Käisime sel nädalavahetusel taas maal ning lisaks saunatamisele õnnestus mul ka tuulastamist proovida.
Abikaasa oli mulle seda juba kaks aastat reklaaminud, nii et parem hilja kui mitte kunagi. Tuulastamine oleks eesti keeles ahingupüük, st et minnakse kottpimedas järvele ning püütakse kala, kasutades selleks valguse (laternate või lampide) ja ahingu abi. Kogu see värk tekitas tõelise ürgnaise tunde, kuigi kala saada mul ei õnnestunud.

Järvele läksime umbes kell üheksa õhtul ja ega me seal üle paari tunni vastu ei pidanud, sest ilm oli õudne - alguses kallas vihma, kuid seegi vahetus umbes tunni jooksul lörtsi vastu. Pärast seda kogemust oli kuum saun lausa kohustuslik.



No Comments Yet, Leave Yours!