27. oktoober 2015

Filmiriiul: Me, Earl and the Dying Girl/ Mina, Earl ja surmasuus tüdruk (2015)

Alfonso Gomez-Rejoni "Me, Earl and the Dying Girl" on film noortevahelisest sõprusest, mis võitis tänavusel Sundance'i filmifestivalil nii publikupreemia kui ka žürii peaauhinna. Tegu on žanripuhta tragikomöödiaga, mida vaadates võiks naerda ja nutta peaaegu et üheaegselt. See pole selline tüüpiline pisarakiskuja, kuid vähemalt minul läksid lõpus ikka silmad märjaks.
Mulle meeldisid näitlejatööd (eriti Rachelit kehastanud Olivia Cooke), veidrad võttenurgad, mõnus tonaalsus ja just sobiv soundtrack, kuid näiteks Earli (RJ Cyler) tegelaskuju jättis mind külmaks ning ajas pigem segadusse.
Earli roll võtabki hästi kokku selle, mis mind "Me, Earl and the Dying Girl'i" juures kõige rohkem häiris. See, et huumor põhineb eelkõige klišeedel, mis on ju teada-tuntud lahendus, aga neid on lihtsalt liiga palju. Mulle tundus, et peaaegu kõik tegelaskujud selles filmis esindavad teatud stereotüüpi. Kohati täidab see autorite eesmärki ja ajab naerma, kuid tõsistel hetkedel oli vähemalt minul sestap raske mulle jutustatavat lugu uskuda. Pluss see silmähtav soov teha sellist hipsterlikku (ma ei oska seda paremini seletada) noortefilmi. 
Mulle tegelikult täitsa meeldib selline indie lähenemine, kuid ühegi hea asjaga ei tohiks üle pingutada. Pean silmas neid pealtnäha mittemidagiütlevaid, aga seda siia-on-peidetud-väga-sügav-sõnum-hõngu kandvaid momente, veidraid lähivõtteid, ekraanil jooksvaid tekste, mis filmi osadeks jaotavad (näiteks The Part After All the Other Parts) jne. 
Ent kui peaksin nüüd valima, kas panna "Me, Earl and the Dying Girl" heade või halbade filmide riiulisse, siis asetaksin selle ikka priimuste keskele. See oli piisavalt huvitav ning ausalt öeldes poleks uskunudki, et ma pärast "The Fault in Our Stars'i" nägemist veel mõnda vähihaige peaosalisega noortefilmi tahaksin vaadata, aga "Me, Earl and the Dying Girl" istus mulle isegi rohkem (ma tegelikult ei tea, kas "The Fault in Our Stars" tundus halb ainult seetõttu, et ma lausa reeglina jälestan mulle korda läinud raamatute ekraniseeringuid või see oligi kehv film).

7/10

Ametlik treiler:

PS. Film võib tekitada usaldusprobleeme.

No Comments Yet, Leave Yours!