14. oktoober 2015

Mis mind õnnelikuks teeb

Britt kirjutas hiljuti asjadest, mis teda õnnelikuks teevad, sest nii on kergem rasket päeva üle elada. Tunnen hetkel, et võiksid halbadest päevadest raamatu kirjutada, sest juba paar viimast nädalat on mind mingi tume vari kõikjale saatnud. Sel varjul pole nägu ega nime, ent ma tean, et põhiosas koosneb see teadmatusest ning vastikust kahtlusest, et mind pole Soomes kellelegi vaja.
Muidugi mu abikaasa armastab mind, aga ma tahaks ennast ka tööalaselt tõestada ning siinne seis on hetkel üsna kurb ning sageli ei tasu tööd otsides isegi eitavat vastust oodata, sest taotlejaid on liiga palju ja tööandjad ei viitsi ennast selle tüütu tööga vaevata. Rääkimata siis sellest, et välismaalaste jaoks on töökoha leidmine veel kümme korda keerulisem, sest lisaks kõigele muule kimbutavad ka Soomet nn pagulaspaanikast tulenevad negatiivsed muutused inimeste mõttemaailmas.
Enesehaletsus ei vii aga mitte kuhugi ja ma tean, et mul tuleb ennast sellest mustast august välja kaevata ning tegutsema hakata, nagu ikka. Alustuseks otsustasin minagi kirja panna mõned asjad, mis mind just praegusel sügisesel ajal õnnelikuks teevad.


1. Õhtud on nüüd piisavalt pimedad, et tähistaeva imetlemiseks ei peagi enam hiliste öötundideni ootama.
2. Kõik need soojad toidud, mis suvel üldse ei isuta, maitsevad jälle n i i hästi. Näiteks igasugused supid ja ahjuporgandid rosmariiniga – nämm!
3. Fotoalbumid, mida õige pea terve hunniku uute piltidega täitma hakkan. Ilmutamata on ju kõik suvised pulmapildid, Rhodose mälestused ning Norra seiklused, seega tegevust jätkub. 
4. Oksalas on loodus alati nii lähedal, et võin igal hetkel kaamera võtta ja pildistama minna. 
5. Villased sokid, mida saan nüüd rahus kanda, ilma et inimesed mind veidrikuks peaksid (suviti püüan küll aeg-ajalt vildakaid pilke).
6. Sügisvärvid.
7. Igapäevased jalutuskäigud metsas.
8. Lihavaba oktoober, millega siiamaani kenasti hakkama olen saanud.
9. Et me õige pea korraks Eestisse pääseme.
10. Kassid, kelleta ma Oksala elu ette ei kujutaks ja kes absoluutselt iga päev midagi põnevat korda saadavad.
11. Muusika. Minu elus oli vahepeal periood, kus ma peaaegu üldse muusikat ei kuulanud, kuid nüüd olen selle maailma enda jaoks uuesti avastanud.
12. Hommikuti saab kaua magada.
13. Mul seisab riiulil üks hea raamat, mida saan sobival hetkel lugema hakata. See loob sellise omamoodi turvatunde.
14. Et juba reedel tulevad meile Salost külalised ning ees ootab üks tore nädalavahetus.
15. Täna või homme peaks postist saabuma minu uus 35mm f/1.8 objektiiv.
16. Raunol on 2. novembril viimane eksam ja siis ongi kooliga kõik.
17. Hommikud rohelise teega, mis on aidanud mul kohvist peaaegu täielikult loobuda.
18. Tahan jälle kirjutada.
19. Sain hiljuti kätte oma esimese Naketano pusa. Mulle pole ikka väga ammu ükski rõivabränd otseselt meeldinud, aga nende puhul pean küll erandi tegema.
20. Sarjad on suvepuhkuselt tagasi.
21. See lõhn, mis tekib siis, kui saunas käies kerisele üks õlletilk visata. 
22. Pikad ja lõbusad jutuajamised ämmaga, kes on endine kondiiter ja üritab nüüd minustki pagari välja võluda.
23. Ühised hommikusöögid, milleks meil suvel võimalust polnud.
24. Et ka Skype'i teel on võimalik korraldada veiniõhtuid heade sõprade seltsis.
25. See, kuidas abikaasa mind igal õhtul kaissu võtab. Külma ilmaga on see eriti mõnus.

Ainuüksi sellise nimekirja koostamine teeb tuju paremaks. Proovige ise järele, kui ei usu :)

No Comments Yet, Leave Yours!