1. november 2015

Lihavaba oktoober

1. oktoobril tähistati ülemaailmset taimetoitluse päeva ning samal päeval sai alguse Soomes juba alates 2013. aastast toimunud lihavaba oktoobri kampaania. Mina polnud sellega varem kaasa läinud, kuid tänavu otsustasin, et panen ka ennast proovile.
Kuna üleskutse keskendus konkreetselt liha- ja lihatoodete tarbimise vähendamisele, oli kala söömine ikkagi lubatud. Ilma selleta oleks möödunud nädalad ikka oluliselt pikemaks veninud ning võimalik, et ma poleks kogu asja üldse ette võtnudki. Sest kala ma tõesti armastan ja mul on raske oma toidulauda ilma selleta ette kujutada.
Täna saan uhkusega öelda, et elasin lihavaba kuu nii üle, et ma isegi ei maitsenud ühtegi lihatoitu. See oli selles mõttes paras väljakutse, et selle maja kolmele meeselanikule tuli mul ikkagi liharoogasid edasi valmistada. Ja retsepte ma üldjuhul (va küpsetised) ei kasuta, sest olen selline tunde järgi kokkaja, kes natuke maitsestab ja siis jälle maitseb. Aga inimene harjub kõigega ning võib-olla oligi hea, et pidin vahepeal enda mugavustsoonist välja tulema.

Veel positiivset:

Iga päev ärkasin kerge ja hea enesetundega. Pärast liha söömist on mul alati kuidagi raske olla.

Dieeti ma otseselt ei pidanud, kuid väike kaalulangus (u 1,5 kg) toimus sellegipoolest. Kilosid võinuks kindlasti rohkemgi kaduda, kui oleksin näpud tumedast šokolaadist ja meepurgist eemal hoidnud.

Südametunnistus vaevas vähem kui tavaliselt. Sel päeval, kui avaldati Soome tapamajades salaja filmitud videomaterjal, mis oli täis erisuguseid rikkumisi, kadus kõigil Oksala elanikel vähemalt korraks lihaisu ära.
Kui keegi pole neid VÄGA jubedaid kaadreid veel näinud, võib kõnealust videot siin vaadata.

Ja täna hommikul, kui mulle äkitselt meenus, et võin jälle liha süüa, otsustasin sellest siiski loobuda. Mitte et minust nüüd nüüd täielik taimetoitlane saaks, kuid olen liha ja lihatoodete kvaliteedi osas kindlasti märksa valivam.

No Comments Yet, Leave Yours!