17. mai 2019

#EBA2019

Panin end sel korral EBAle viimasel hetkel kirja. Olin ammu otsustanud, et ei osale, aga lugedes positiivsetest muudatustest ja sellest, kui toredaid inimesi on kaasatud, hakkasin mõtlema, et miks mitte. Kultuuriblogide kategooria jäetakse sageli ju üldse vahele ja mõnel aastal on ka osalejate nimekiri üsna lühike, seega iga kaasalööja on abiks, et kultuuriblogid pisut rohkem tähelepanu saaks. Vaatasin tänavused "konkurendid" ka üle ja igati äge, et esindatud on nii minusugused aastaid tagasi alustanud dinosaurused kui ka täitsa uued tegijad.

Pean tunnistama, et emaks saamise ja maale kolimise järgselt pole mu elu just eriti kultuurne ja ka näiteks ilukirjanduse lugemisega on lood ikka väga kehvad. Postitan harva ja see oligi peamine põhjus, miks otsustasin esialgu, et ei hakka ennast kirja panema. Ent pooleli ma blogimist ei jäta, see on osa minust ja nii ka jääb.
Minu kõige-kõigemad blogijad (näiteks Indigoaalane ja Marca) on samamoodi nn saurused ja enamik neist kahjuks blogiauhindadel ei osale. Tahan neid ikkagi kiita, sest need on blogid, mille kaudu ma omal ajal blogimise võlud avastasin ja mis on läbi aastate olnud mulle justkui ankruks, mille abil tagasi pöörduda, kui siit liiga kaua eemal olen.
Tartu aegadel olin muideks tõeline blogisõltlane. Minu hommikurutiin oli iga päev enam-vähem samasugune – ärkasin, keetsin kohvi või teed ja lugesin läbi värsked uudised pluss blogirulli. Kui oli aega, vaatasin veel õhtulgi uued postitused üle. Täna loen blogisid pigem perioodiliselt ja blogirulli täiendan harva, kuid EBA ongi selles mõttes tore ettevõtmine, et on vägagi tõenäoline kas või kogemata mõne uue ja huvitava blogi otsa sattuda.
EBAst räägitakse sageli kui blogijate ettevõtmisest, kus blogijad kiidavad blogijaid ning millest ülejäänud eriti midagi ei tea. Üksnes blogijad ise saavad seda muuta. Kõige tähtsam on muidugi see, et blogid oleksid sisukad ja kutsuksid lugema, kuid EBAst kirjutamine on suurepärane viis oma lugejatele blogimaailma tutvustada. Nii mõnigi blogija on selles osas juba tänuväärse töö teinud, aga ka mina tahan oma panuse anda.

Ja nüüd minu hääled (ma ei tea, miks, aga vägisi tuleb Eurovisiooni punktide jagamine meelde):

Aasta uustulnukas:

Minu jaoks üks kõige raskemaid kategooriaid, sest uusi blogisid avastan viimastel ajal üksnes läbi õnnelike juhuste. Ent usun, et Paksuke on võitu väärt, sest ta on lühikese aja jooksul kõvasti laineid löönud ja arutelusid tekitanud.

Arvamusblogid:

Hääled said meelelahutuslikuma stiiliga Eveliis ja tõsiste analüüside poolest tuntud Andres Laiapea. Olen mõlemal juba aastaid vahelduva eduga silma peal hoidnud.

Elulised blogid (alla 5000):

Siit kategooriast leidsin kõige rohkem ammuseid lemmikuid. Minu hääled said Ritsik ja Murca, kes on mõlemad hea sulega kirjutajad, ehkki stiililt väga erinevad. Murca blogi vajab ehk pisut rohkem sisseelamist, aga on seda väärt. See on nagu argipoeesia – kõige igapäevased teemad on nii nauditavalt kirja pandud, et neid ei väsi lugemast. Rääkimata kaunitest fotodest ja nende tabavatest pealkirjadest.

Elulised blogid (üle 5000):

Pean tunnistama, et püsivalt ei loe neist blogidest ühtegi, ent nii Mirjami kui ka Malluka tegemistega olen enam-vähem kursis ja kahtlustan, et blogimaailmas ei vaja neist kumbki pikemat tutvustamist. Tublid naised, kes on blogijatele palju uksi avanud.

Elu välismaal-reisiblogid:

Kuna elan ka ise välismaal, siis pakub see kategooria mulle alati huvi. Leidsin endale kohe mitu uut lemmikut – HispaaniastUSAst ja Portugalist. Hetlini blogi lugesin juba varem, aga mõtlesin, et ta jättis blogimise pooleli, tegelikult kolisid nad aga perega Eestist Lissaboni ja sündis uus blogi. Minu hääled said SeiklusjutudImedemaa ja Seitsme maa ja mere taga Hispaania kuningriigis.

Ilu-moeblogid:

Selle kategooria jätsin vahele, sest need teemad on mulle liiga kauged.

Kasulikud blogid:

Juba enne, kui osalejate nimekirjaga üldse tutvuda jõudsin, mõtlesin kohe, et Mutukamoos on selle tiitli igatahes ära teeninud. Aga hääle sai ka Manjana, kelle blogi ma ammu loen, ehkki minu silmis on tegemist eelkõige arvamusblogijaga.

Kodublogid:

Ükski osaleja ei tulnud kohe tuttav ette, aga minu hääle sai TTARU. Lugeda jõudsin esialgu vähe, aga juba blogi stiilne kujundus avaldas muljet.

Kokandus-terviseblogid:

Kokandusblogisid loen tegelikult tihti, aga pigem pisteliselt, kui olen mingit retsepti otsimas või inspiratsiooni taga ajamas. Hääle sai Retseptisahtel, mille kindlasti meelde jätan. Kokandusblogide puhul on mulle väga oluline, et lehekülg oleks mugavalt/selgelt üles ehitatud ja see blogi jäi selles osas kohe silma.

Kultuuriblogid:

Sellest kategooriast leiab ka minu blogi, aga teiste osalejatega tutvudes jäi kõige rohkem meelde Hyperebaaktiivne, kes paistab olevat igati edasijõudnud kultuuriblogija – kvaliteetsed fotod, koostööd eri kirjastustega jne. Tahaks ka nii tubli olla.

Loomeblogid:

Otseloomulikult sai minu hääle Mann ehk Tahan ise teha, kellest selle blogi pikemaajalised lugejad on varemgi kuulnud – elasime Tartus aastaid koos. Täna on see andekas naine kahe väikese poisipõnni ema, kes jaksab samal ajal kaltsukaleidudest imeilusaid asju õmmelda, blogida ja Heeglikest ülal pidada, rääkimata kõigest muust. Minu silmis täielik superwoman. Muide, kui me oma pisipreili Heeglikese tekiga esimest korda linna viisime, tulid võhivõõrad inimesed tänaval juurde, et kiita ja küsida, kust selle teki saanud oleme.

Noorteblogid:

Jällegi kõik uued blogid minu jaoks, aga hääle andsin Ingelyle, kelle blogi tundus mõnusalt positiivne ja teemade poolest mitmekülgne.

Pere-beebiblogid:

Loen püsivalt vaid üksikud pereblogisid ja minu lemmikud sel aastal kahjuks ei osale, aga hääle saab Virge, kelle blogi otsa olen samuti ikka ja jälle sattunud. Ilus inimene, kes mitmel olulisel teemal sõna võtnud, nt avameelselt viljatusravist rääkinud.

Spordi-trenniblogid:

Ka selle kategooria jätsin vahele, sest ma lihtsalt ei armasta trennijutte lugeda.


PS! Mulle on südamesse läinud, et ka minu blogi on paaril korral teiste kirjutajate poolt ära märgitud. Aitäh, et mind jätkama kannustate!

3 kommentaari:

  1. Aitäh! Minu hääle said sa ka, sest kuigi kirjutad harva, teed seda alati põhjalikult ning huvitavalt.
    Murca osas ütlesid hästi tabavalt, et vajab sisseelamist, mäletan, kuidas ma alguses ei saanud tema kirjutatule nö pihta, aga nüüd on ta üks neid blogijaid, kelle postitusi alati huviga ootan. Väga omapärane ja meeldiv stiil tegelikult.
    Ise ei osalenud sel aastal, sest kuidagi kaugeks on jäänud see võistlus millegipärast.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh! Mulle tundub, et EBA ongi sihitud natuke rohkem neile blogijatele, kes tahavad oma blogiga raha teenida, koostöövõimalusi otsida jne, aga ma arvan, et on tore, kui seal on ka natuke teistsugust lugemismaterjali esindatud. Lihtsalt, et oleks näha, et blogimaailma seltskond on kirju ja lai :)

      Kustuta
  2. Aitäh põnevate vihjete eest :) Ühel heal päeval on mul jälle rohkem aega blogimaailmas ringi liikuda :) Sinu blogi loen alati suure huvi ja suurima hea meelega. Tervitused Tartust! Terje

    VastaKustuta