5. jaanuar 2020

Maailma parimad ahjuporgandid

Minu ellu tuli hiljuti üks uus maitseaine – estragon. Kui paki esmakordselt avasin ja nuusutasin, mõtlesin küll, et oh ei, sellega ei oska ma midagi peale hakata. Estragoni lõhn meenutas mulle tugevalt lagritsat ja kuigi lagrits mulle maitseb, siis sellega kokata ma küll ei oskaks. Ent kuna ämm muudkui kiitis, et tema töö juures pakutakse maailma parimaid estragoni ja meega maitsestatud ahjuporgandeid, siis pidin ikka proovima. Porgand on ju nii kasulik, et ikka ja jälle üritan leida retsepte, mis ka mu mehele ja tütrele meeldiks.
Retsepti ämm ei teadnud, aga leidsin netist inspiratsiooni ja katsestasin. Välja kukkusid kõige maitsvamad ahjuporgandid, mida isegi minu pirtsakas pere on nõus sööma. Üldjuhul soostuvad nad porgandit tarbima ainult värskelt. Kui eile porgandid ahju lükkasin, ootas meie kaheaastane lausa pliidi kõrval, et millal need ometi valmis saavad. Tavaliselt saavad nii sooja vastuvõtu küpsised või muffinid.

Mulle meeldib kasutada erivärvilisi porgandeid ja korraga teen 1–1,5kg. Kuumutan ahju 220 kraadini. Otsin välja mõne kõrgema ahjuvormi. Koorin ja tükeldan porgandid. Lisan u 1–1,5 spl kuivatatud estragoni, u 1,5 spl õli, mõned kooritud küüslauguküüned (5-7), soola ja pipart. Segan läbi. Küpsetan u 30 min, aga põhimõtteliselt sõltub kõik ahjust ja maitseeelistustest. Mina armastan korralikult pruunistunud, aga mitte pudrupehmeid porgandeid ja otsustan üldjuhul silma järgi, millal toit valmis. Kui porgandid on küpsenud, lisan u 0,5 spl mett ning segan kõik korralikult läbi. Selleks ajaks on küüslauk hästi pehme ja segades saavad ka porgandid mõnusa küüslaugu meki juurde. Vajadusel lisan veel soola või pipart.

Estragoniporgandid sobivad hästi niisama näksimiseks või näiteks lisandina prae kõrvale.
Head isu!


2 kommentaari:

  1. Estragoniga seostub mul ainult limonaad Tarhun ja see on selline tore nostalgiline maitse, ei kujuta ette, kuidas toidus maitsta võiks, aga päris huvitav.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Kõige olulisem vist see, et estragoni lisamisega ei tohi üle pingutada. Kui läheb liiga palju, on tulemus ilmselt üsna õudne.

      Kustuta