26. september 2013

Kolm filmi, mis võivad su elu muuta

Olen nagu iga teine sõnn - ma armastan hästi süüa. Ent see, mida keegi hästi söömiseks peab, võib inimesiti vägagi erineda.
Minu elus seisab õigesti toitumine olulisel kohal ning ma võiksin oma kogemustest ja arusaamadest tundide kaupa rääkida, kuid olen avastanud, et vaid vähesed tunnevad selle teema vastu samasugust kirge.
Kindlasti leidub inimesi, kelle jaoks söök on pelgalt kõhutäide või puhas nauding, kuid minu jaoks on see eeskätt enegiaallikas. Tahan anda oma kehale jõudu, seda, mida ta vajab, mitte leppida täiskõhutunde illusiooniga (kiirtoit).
Paraja gurmaanina pole ma toidu nautimisestki loobuda tahtnud ning selleks puudub ka igasugune vajadus - vägagi lihtsalt saab valmistada roogasid, mis on nii tervislikud kui ka maitsvad.

Põhiline nipp on minu meelest see, et koju tuleb tassida tooraineid, mitte valmistoitu, ning poelettidele tuleks jätta asjad, mille koostisosadest saaksid aru vaid keemikud. Vastav mõtteviis on minu elu ja enesetunnet märgatavalt parandanud ning tean, et olen oma juttude ja kogemustega ka mitme hea sõbra hoiakuid mõjutanud.

Lõpuks olen jõudnud nii kaugele, et Raunogi hakkab tasapisi rohelisema toitumise vastu huvi tundma ning tulemused on juba näha - vaid kuu ajaga on üle nelja kilo kadunud. Mees, kes varem ei soostunud kuumtöödeldud köögivilju isegi maitsma, pakub nüüd ise välja, et võiks õhtusöögiks aedviljavokki teha.
Ent asja sisu ei peitu tegelikult dieedipidamises, absoluutselt mitte, vaid hoopis paremas enesetundes.

Uut elustiili on alati kergem omaks võtta, kui selle vajalikkusesse kohe alguses uskuda, mistõttu otsustasime koos mõned toitumisalased filmid ära vaadata. Soovitan kõigile, kes tahavad oma elustiili muuta ja inspiratsiooni otsivad.

1. Hungry for Change (2012) - Dokumentaalfilm, mille tegijad keskenduvad eelkõige kahjulikule keemiale, mis tänapäevase toiduainetööstuse kaudu meie söögilauale jõuab. Just tänu HfC-le hakkasin unistama oma isiklikust mahlapressist ning vaid paari nädala eest jõudiski see geniaalne masin kohale.

2. Forks Over Knives (2011) - FOKi loojad keskenduvad liha- ja piimatoodete kahjulikkusele ning erinevatele uurimustele, mis nende väiteid toetavad. Mina ise pole taimetoitlane ning seda minust tõenäoliselt ka ei saa, kuid kahtlemata pakkus see üsnagi üllatava sisuga dokumentaal omajagu mõtlemisainet ja uut informatsiooni.

3. Food, Inc. (2008) - USA toiduainetööstusest rääkiv dokumentaal, mis saab kõrged punktid nii IMDBlt kui ka meilt (tegu oli R.-i kindla lemmikuga). Kaasahaaravuselt võiks seda mõne põnevusfilmigagi võrrelda, sest kaadrid ning teave, mida pakutakse, on õõvastavad.




No Comments Yet, Leave Yours!