6. detsember 2013

Ilusat Soome iseseisvuspäeva

See on meie jaoks esimene ühine iseseisvuspäev. Minu ja Soome jaoks, ma mõtlen. Neid sünnipäevi on koos tänasega olnud juba 96, kuid varem polnud sellel minu jaoks suurt tähendust. Harjutan ennast tasapisi mõttega, et mul on nüüd kaks kodumaad, kaks keelt ja kaks iseseisvuspäeva.
Soome sünnipäevale kohaselt sajab akna taga paksu lund.

Olen sünnipäevade tähistamist alati armastanud ning selgi korral ei saa teisiti. Küpsetasin kooki ja küpsiseid.
Minu firmamärgiks kujunenud suhkruvabadest kaeraküpsistest olen varemgi kirjutanud. Võiks arvata, et meestel ei lähe sellised küpsised hästi alla, aga lähevad küll ja kuidas veel.

Koogi osas võtsin julguse kokku ja proovisin midagi täiesti uut - lauale sai avokaado-mustsõstra juustukook. Retsept pärineb värskelt ilmunud kokaraamatust "Ahvatluste aasta", millest on siin pikemalt kirjutatud. Sama jutu lõpust selle põneva retsepti leidsingi.

Alguses tundus mõte magusast avokaadost natuke veider, kuid põdesin ilmaasjata - täidis sulas suus. Põhiprobleem oli selles, et Soomes ei müüda normaalseid šokolaadiküpsiseid. Lõpuks ei jäänudki mul muud üle, kui osta pakk Dominot ja neist täidis eemaldada. Lisasin veel paar tavalist Digestive küpsist ja kaks supilustikatäit kakaopulbrit. Toimis küll. Kook ise sai natuke magusam, kui oleme harjunud, ent maitses sellegipoolest hästi.

Hyvää itsenäisyyspäivää, Suomi!

1 kommentaar: