31. jaanuar 2014

13 toiduainet, milleta ma elada ei suuda

Meile tulevad taas külalised, seekord lausa 300 kilomeetri kaugusel Lääne-Soomest. Olime hommikul selleks puhuks parajasti poenimekirja koostamas, kui avastasin, et ikka väga suurt osa nendest asjadest, mille oleme kord kirja pannud, ei olekski vaja sealt kunagi ära kustutada - järgmine kord on niikuinii jälle otsas. Ja üldse pani see mind mõtlema nendele toiduainetele, milleta ma kokkamist ja loomulikult ka söömist tuhat korda vähem armastaks.

Meie lemmikud (täiesti suvalises järjekorras):

1. Küüslauk (no päriselt, lisame seda lahkekäeliselt peaaegu iga soolase toidu sisse)

2. Chilli (pean seda, et suutsin R.-i chillit armastama õpetada, üheks oma elu suurimaks võiduks)

3. Avokaado

4. Tomat (lemmik-köögivili)

5. Pruun riis (isegi ei meenu, millal viimati valget riisi kasutasin)

6. Mesi

7. Basiilik (maailma parim ürt)

8. Kiivi

9. Oliiviõli

10. Munad (kui mune võiks lõputult süüa, siis me vist ainult erisugustest omlettidest toituksimegi)

11. Banaan

12. Kreeka jogurt

13. Porgand

Muide, avokaado+kiivi+porgand=ilus nahk. Soovitan selle tehte meeles pidada.

Plaanisin tegelikult top 10 koostada, kustutasin paar asja juba äragi, aga nende puudumine jäi nii hullult piinama, et pidin ikka kuraditosina peale välja minema. Chia seemned, mida samuti igapäevaselt sööme, jätsin siit välja, sest ma ei kasuta neid üldjuhul mitte millegi valmistamiseks - lusikatäis mett juurde ja kurgust alla.

Usun, et peaaegu igal inimesel/perel on sarnane põhinimekiri olemas ja sageli võib see ka mingit selget suunda peegeldada. Olen ise suur Aasia köögi fänn ja eks mingil määral - ehkki vähem, kui oleksin arvanud - tuleb see ka meie listist välja.

PS. Märkasin, et sellest korrast, kui siin viimati mingit muusikat jagasin, on terve igavik möödas. 

See saksofon!

2 kommentaari:

  1. loen ja imestan.. väikeste lisanditega mul täpselt sama list. üleüldse on su blogi mind toitumissuunal märgatavalt mõjutanud. endalegi märkamatult asendan suhkru kõikjal meega ja nisujahu kasutamiseks leian teisi alternatiive, jne. ja sinu (natuke patused) kaeraküpsised - mu lemmikud :)

    VastaKustuta
  2. Ajasid oma jutuga mulle ka küpsiseisu peale :)

    VastaKustuta