22. november 2014

Tahaks, tahaks, tahaks

See, mis kiirusel aeg edasi läheb, on lausa uskumatu. Alles ma alustasin oma praktikat ning lund polnud maas. Hetkel aga tunnen, et olen juba kaua-kaua muuseumis asjatanud ning täna hommikul ärgates avastasime, et maa on valge.

Miks olen aastaid muuseumis töötamisest unistanud? Sest ükski päev pole samasugune. Muidugi alustasin ka tavalisest põnevamal ajal, sest novembri esimestel nädalatel oli kunstimuuseum uue näituse ettevalmistamise tõttu suletud. Tööd aga jätkus - seinte puurimisest maalide üles riputamise ja käsitsi kardinate õmblemiseni. Iga päev on pakkunud midagi uut ja olen juba selle lühikese ajaga väga palju õppinud.
Meie värske näitus sai neljapäeva õhtul ka piduliku avalöögi, kusjuures seal oli paar teost, mis mulle ikka väga sügava mulje jätsid. Kunstnikuks on Kalle Hamm ning tema loodud aiad, kus võrreldakse välismaise päritoluga taimi ning sisserändajaid, panevad ikka mõtlema küll. Eriti see, kuidas umbrohu mõjudest rääkides kasutatakse enam-vähem sama sõnavara kui immigrantidega seotud probleeme kirjeldades.

Sel ajal, kui keegi otseselt minu abi ei vaja, tegelen Mikkeli muuseume tutvustavate infolehtede eesti keelde tõlkimisega ning loodetavasti muutuvad need õige pea ka kättesaadavaks. Vähemalt sõjaajaloohuvilistel tuleks küll Mikkelis kindlasti ära käia. See on ainus linn Soomes, mis on saanud Vabadusristi ning teeninud peastaabina kõigi iseseisva Soome ajalukku kirjutatud sõdade ajal.

Aga kõige toredam uudis? Hakkan koos ühe armsa kolleegiga lähiajal mütside näitust ette valmistama ning juba järgmisel suvel peaks seda Suur-Savo muuseumis ka näha saama. Kuulsime sellest plaanist alles eilse tööpäeva lõpuminutitel, kuid tahaks neid ideid, mis meile esimesena pähe torkasid, juba teostama hakata. Loodetavasti sünnib sellest midagi ägedat, minu jaoks oleks see esimene näitus.


Viimasel ajal annab igatahes kõvasti tunda tõsiasi, et ajast jääb puudu. Tahaks nii palju rohkem ära teha.

maalimiseks aega leida
uue fotograafia väljakutsega pihta hakata
juba mõnda aega minu öökapil seisnud Soome poliitilise ajaloo viimase osa ära lõpetada
jõulukaardid ära osta
rohkem kirjutada
vähem sarju vaadata
mõnda uut retsepti proovida
kõigi nende ahvatlevate podcastidega, mille viimastel päevadel avastanud olen, lähemalt tutvuda
fotoblogisse midagi uut lisada
TED-kõnesid kuulata
oma Spotify listi uuendada
meie klassi kokkutulekule jõuda (see on aga 100% kindel, et sinna ma ei pääse)

Avastasin eile, et Mikkeli Akadeemia järgmisel üritusel osaleb ka Iivi Anna Masso. Pileti eest küsitakse 65 eurot, aga kuna Masso võtab sõna propaganda ja infosõja teemadel, siis tundub, et peaksin raha välja käima.

No Comments Yet, Leave Yours!